fredag 4 december 2009

Vardagsrummet ser ut som ett bombnedslag

Samma sak varenda gång maken är borta längre tid, lägenheten förvandlas till verkstad:-) Köket är än så länge normalt men känner jag mig själv rätt så är det väl snart igång där också. Har så förbaskat mycket idéer i huvudet! Satt i vardagsrummet hela dagen/kvällen. Hade besök av min "daghund" med matte och vi satt här och pysslade. Hade fått fram en massa smågrejer som legat på lager men medan hon producerade det vi skulle göra, OCH visade sig ha oanade talanger, hon är mycket, mycket mer konstnärlig än vad jag är, så fastnade jag i att virka smått med metalltråd. Nu får det vara såhär ett par dagar, det är jättehärligt att bara kunna sätta sig ner och greja när andan faller på. Dessutom stickar jag blommor ur fjolårets häfte Julstickning av Johanna Wallin. När man börjat kan man bara inte sluta och det är utmärkt användning av alla sparade små garnsnuttar. Man stickar smådetaljer som sen sys ihop. När det är grejer som inte ska utsättas för det slitage som t ex en strumpa får utstå är det lättare att sy ihop och fästa, man kan minska antalet stygn och det behöver inte alltid vara snyggt från alla håll. Med ett dekorstygn här och en pärla där kan man göra skojiga små saker.

I helgen är det marknad i Malmköping. Får se om jag ger mig iväg idag och gör iordning bordet eller om det får bli imorgon tidigt. Inget jobba i helgen, nu får det bli fokus på marknad. Men jag vet nu att jag orkar vara vaken och aktiv länge... jobbade i förrgår natt och var igång hela dagen igår ända till 23 på kvällen. Gick jättebra!

Killarna i Afghanistan verkar ha det rätt kämpigt såhär inledningsvis. Sänd goda tankar och styrka till dom så dom reder upp det som behöver redas upp!

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag tänker allt på killarna i Afganistan hela tiden.
Ser så mycket i tidningarna och i Tv hela tiden så de är svårt att inte göra de, hoppas att dom njöt av sin frukost med sill och allt.

Jag är inne i ett sånt stimm som du med, har saker framme överallt, känns inte som om de är lönt att ta undan mellan varven.

Ha en go helg på dej.
Eva.