lördag 9 oktober 2010

Äntligen något att berätta igen

vet att det var länge sen jag bloggade nu men det har liksom bara rullat på... har haft turen att ha ett härligt arbete, make, vänner och givetvis stickningen. Och nu... nu är jag i paradiset! Jag har börjat på Sätergläntans årsutbildning i stickning. Gick två kurser där i våras; tvåändsstickning med Karin Kahlund och Estninsk spetsstickning med Triinu Andreasson. Under den tiden fick jag veta att skolan planerade en ny stickutbildning som förhoppningsvis blir treårig!!! Livet tar ju ibland konstiga vändningar och en av de märkliga var att min mans omedelbara reaktion när jag berättade om detta var "den måste du gå"... Själv trodde jag dels inte att jag skulle komma in, dels inte att han skulle säga ok till det så jag behöver fundera över natten men... ja... nu är jag där sedan 24 augusti och det är fantastiskt!

I fortsättningen ska jag försöka skriva lite om varje del av utbildningen. Kan ju vara roligt för någon som vill gå kursen att läsa om varje moment. Kanske kan det också finnas någon läsare som vill veta mer om något ämne och då svarar jag gärna på frågor. Har varit slö med kameran, men det finns lite aktuella bilder på skolans sida och lite på http://mc-chicksomsticks.blogspot.com/.

Svårast med utbildningen är att jag bor och verkar bara en halvtimme från garnernas himmel... Bilen tog den vägen hem i fredags, vi ska spinna ull kommande vecka så min snälla bil tyckte väl att jag skulle ha lite vackert att jobba med. Ska berätta mer om att spinna i kommande inlägg....

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Skoj och se de tillbaks på bloggen.
Ska bli spännande att se på din utbildning, jag känner också att en hantverksutbildning är något som jag behöver.

Ha de gott på dej
Eva.