tisdag 26 februari 2008

Ingen väska ännu

men har fått låna en strömkabel och laddare så jag kan använda min vanliga dator igen! Skönt... Får se om väskan dyker upp idag.

Besökte en butik inne i mitt vanliga köpcenter igår och hittade pärlor så nu har jag börjat med lite enkel pärlstickning. Går det bra får det bli dekor på handtag till stickade väskor. Har lovat ha med lite sånt hem till försäljning eller utställning. Bra motivator att skapa!

Hittade också siden som ska få bli foder till väskor. Vilken lycka att hitta sånt i en butik inom gångavstånd! Ju längre jag är här, desto gladare blir jag över småsaker. Inget går att ta för givet. Inte ens ett svar när man ställer en fråga. En afrikan tycker inte om att säga nej så för att slippa det kan man svara vad som helst. Man måste alltså säkerställa det svar man fått genom att ställa frågan om och om igen, omformulerad. Påminner en hel del om kartläggande av kunds behov i säljteknik. Hade inte riktigt väntat mig att få nytta av de kunskaperna i vanlig kommunikation med människor. Livet bjuder ständiga överraskningar.

Och resor... livet bjuder på ständiga resor just nu både för mig och Göran. Jag kom hit till Nairobi i lördags, idag åker Göran till Uganda, återkommer i slutet av veckan. Söndag reser vi tillsammans till Nairobi Nationalpark tillsammans med 4x4-klubben. (Fyrhjulsdrivna fordon) Inte så lång resa, men trevligt ska det bli! Har varit där en gång förut och känner att man kan återkomma dit igen och igen och igen....

Inga kommentarer: