lördag 24 oktober 2009

Sticka mössor

var inte min plan just nu, jag skulle ju ägna mig åt mina egna "åtsidanlagda" projekt men det har iallafall blivit lite mössprojekt, nu senast en helt okreativ som ska fungera som värmekälla under en stridshjälm. Jaja, så kan det bli om man lever med en militär. Men det är ju kul att göra nåt som är verkligt avsett för användning. När man gör delikata spetssjalar händer det gärna att dom hamnar i ett skåp för att folk inte näns använda dom.

Har hittat en alldeles jättehärlig daghund i miniformat. Blir bara nån enstaka dag för matte jobbar timmar men ändå... Hon var hit igårkväll med husse och matte, jag som är van vid belgare och Sigge svamphund iakttog med viss förskräckelse hur hon tog sig in i minsta vrå och kom glatt framskuttande med t ex ett garnnystan i munnen. Blir väl en bra anledning att inventera och sortera förråden i välförslutna kartonger. Kul ska det bli iallafall att ha en promenadkompis framöver så man verkligen tar sig för med att gå ut. Som vädret är nu är det allt för frestande att sitta hemma i fåtöljen och sticka med en ljudbok i örat. Måste vara något av en rekordanvändare hos Storytel, har redan läst 28 böcker!

När man är ute mycket i skogen är det svårt att undgå ett väldigt väldigt tråkigt fenomen! KYRKAN skövlar skog.... Vore det någon skogägare man borde kunna lite på vore det väl dom, men tydligen är kapitalbehovet stort just nu så man struntar i folks behov av rekreation och alla djurs, växters och insekters behov av orörd mark. På Sigge svamphunds blogg finns just nu ett bildexempel. Hur får man stopp på sånt????? Har hittat en länk som kanske kan vara till nån nytta men jag vet inte om det håller undan just kyrkans skövlingar. Ett klick för skogen.

Idag ska det packas igen, maken kom hem för ett par dagar sen men nu är det dags att ge sig iväg igen. Och snart är det avresa för flera månaders bortavaro... Tycker det står om Afghanistan i varenda tidning jag öppnar just nu.

Ha en trevlig helg! Det planerar vi att ha....

Inga kommentarer: