tisdag 13 oktober 2009

Strålande höstväder

här i Eskilstuna men jag ser att det visst kommit några snöflingor här och var. Inget spår av nåt sånt häromkring just nu iallafall, bara solsken och flammande höstfärger. Borde kanske gå ut och njuta men jag krigar med en förkylning så det får nog bli en innedag med stickning. Har hittat ett företag som heter Storytel som tillhandahåller ljudböcker via mobilen till en rimlig kostnad så jag sitter i min fåtölj och låter bok efter bok strömma genom öronen medan jag stickar på lite olika projekt. Just nu har jag experimenterat lite med att sticka mönsterstickning med bomullsgarner på en ullbotten (Karisma och Muscat). Ska bli intressant att se vad som händer när man tvättar, om bomullsgarnet kryper ur eller om det blir vackert. Spännande är det iallafall, mönstret får mer liv när det blir kontrast även i lyster och inte bara i färg.

Inga kommentarer: