torsdag 1 mars 2007

Så många dagar

sen jag bloggade sist... Det blir så ibland, man bara vill inte och faktum är att jorden inte går under bara för att man låter bli. Har i stället stickat och umgåtts med hundar. Blivit många långa sköna promenader i vinterlandskap. Något som skärper sinnena och ger möjlighet att studera linjer och strukturer när inte allt är dolt av grönska...

Blir inte så många rader idag, tjuvlånar en dator hos mina vänner där jag tillfälligtvis inkvarterat mig men i fortsättningen blir det nog lite oftare igen.

Stickprojekt för tillfället är strumpor på löpande band. Älskar OnLines självrandande garner, som nu också kommit i en vårinspirerad kollektion med ljusa härliga färger och 45% bomull så det är ljuvligt mjukt att sticka med. Arbetar också med en gammalrosa barnfilt i ett vackert babygarn från Lanette. Oj vad norskarna kan göra välkomponerade mönster! Filten innehåller upprepade hjärtan stickade i spetsstickning. Bild kommer. På stickcaféet har vi börjat tvåändssticka. Vållade en det huvudbry, och lär väl göra det vid varje nytt moment men det blir väldigt vackert och man känner sig definitivt nöjd efter ett tvåändsstickningspass...

Såpfot befinner sig förhoppnings i Kenya. Senast jag hörde nåt var han till Sudan över dagen för att delta i ett möte.

Nu kommer datorägarna hem, bäst att flytta sig och återgå till strumpstickning och hundkel. Ha det bra i natten...

Inga kommentarer: