tisdag 14 oktober 2008

Keramikmålning/Ceramicspainting

Dekorerat våra bruksföremål har vi gjort sen urminnes tider... Den här typen av keramikmålning går ett snäpp längre. Allt gods gjuts, just nu ute i Härad, av tunn lerblandning i formar från USA och bränns också där. Sedan finns ett sortment färger i mängder av nyanser och med hjälp av fantasi och teknik får tjejerna till de mest häpnadsväckande effekter när de målar. Har varit passiv deltagare på kurserna på måndagskvällar nu ett tag, bara för att komma ut och träffa folk, och jag häpnar när jag ser allt vad de åstadkommer.

We have been decoration our things since the Stone Age.... But this takes the decorating a step further. All the things are funded here, from a thin clay and then fired at the same place. The mould are bought from the USA. The women are working with a special kind of coulor, in many shades, and makes fantastic items with skills and imagination. Have visited them every monday evening the last weeks, they are a nice group and it´s good to get out, meeting others. And I´m amazed of all the things they are creating.











4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Va skoj att se att du finns kvar, har ju varit lite tyst kring dej.
Föstår att de är svårt när inte allt är okej runt omkring.

Ser att du har lite annorlunda natur kring dej nu, visst är den svenska hösten fin. alla svampar, visst är blomkålssvampen god så kryddig i smaken.

Fina saker dina vänner gjort och va mycket du stickat själv, jättefint.

Må så gott så länge,
Eva.

Monica sa...

Tack!
Och så kul att höra av dig..... Jag trillade ganska ordentligt själsligt av att vara tvungen att åka hem. Det är bara tack vare stickningen och mina underbara vänner jag klarat det här. Har läst en del bloggar, grät en skvätt över din fina hunds otäcka äventyr med ormen! Men att skriva något själv kändes bara för mycket... Men nu är det på väg att bli bättre igen. Imorgon blir det lång svamprunda i skogar jag aldrig varit i förr!

Sköt om dig
och du.... dina vantar är helt fantastiska!!!

Kram
Monica

Anonym sa...

Matte hon drägglar över keramiksakerna och jag, jag drömmer om dina svampkorg efter att ha sett den på bild här.
Jag VILL se hur många bra kottar och pinnar det kan rymmas i den.
Ja alltås utan att den är full med svampar som igår.

Emma sa...

Du har en utmaning på min blogg! (Alla knep är väl tillåtna för att få ett nytt inlägg här? :)