onsdag 30 september 2009

Arbetslösa var vi

men så är icke fallet längre. Under sommaren har vi lyckats ha ett par jobb var, nu är maken på utbildning inför uppdrag i Afghanistan och på helgerna kör han ibland taxi. Jag jobbar så mycket jag får (inte tillräckligt) som personlig assistent samt jobbar i taxiväxel. Övervägde att ta taxikort men det har varit lite fullt i huvudet av alla nya kunskaper och av att återkomma till arbetslivet så det där med att ta det kortet har fått vänta lite. Men jag ska nog framåt hösten här när det börjar sätta sig lite.

Det är rörigt och hopplöst att planera och stundtals är läget smått förtvivlat när vi bara inte får till det men ändå.... vad det är underbart skönt att få jobba igen!!! Tack vare snälla vänner som låter mig kela med hundvalpar och ser till att jag kommer ut på långa skogsvandringar och en make som står ut med mig när jag tappar koncepterna av all röra så går det här. Det blir väl en vana och någon sorts ordning så småningom.

Och stickat har jag gjort på löpande band! Hinner sällan eller aldrig med stickcaféerna just nu men stickar så mycket jag orkar hemma. Har under sommaren, återigen tack vare vänner, kommit ut på marknader och fått sälja så pass att stickningen finaniserar sig. Och givetvis träffat mycket folk att prata garn och stickning med. Det är alltid kul! Nu är det uppehåll ett tag med marknader men inför jul är det dags igen. Måste givetvis bättra på lagret inför marknaderna men hoppas också kunna få slutföra några projekt till mig själv. En flätstickad kofta i Silke Tweed har länge varit en dröm och för en tid sedan fick jag råd att köpa garnet men har inte fått den klar än. Den ligger ganska högt på prioriteringslistan.

Ska också försöka komma igång med bloggandet igen för jag har saknat alla bloggvänner. Nu är humöret och energin tillbaks så...

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
så skoj att du är tillbaka här.
Ser fram emot mer bloggande .
Må så gott de går.
Eva.

Sigge Svamphund sa...

Verkligen på tiden att det händer nåt här!
Jag nosade upp ett par Karl Johan åt matte idag så ännu är det mycket att hämta i skogen.

Pärlmudden sa...

Välkommen tillbaka!
Har saknat dig, både på bloggen och på MSN.
Ha det gott, och hälsa maken.
KRAM