fredag 14 september 2007

MC-tur i Tanzania

lyckades Göran få!!!! Vilken lyckost! Men just nu är den turen slut och han är i Uganda för stunden. För att resa till Kenya, för att resa till Sudan, för att resa till Kroatien... eller i vilken ordning det nu var! Såpfot var namnet!



Själv får jag" nöja" mig med en tur till Uppsala men det ska bli jättetrevligt! Tycker verkligen om Uppsala och ser fram emot att få se höstversionen av Linnéfirandet i sällskap med goda vänner. I veckan har jag varit runt i Eskilstunas parker i sallskap med hunden och upplevt höst här. Tidig men ändock. Lite färger börjar det bli. Missa inte Rothoffsparken! Den är helt underbar nu med både rosor och "vanliga" höstblomster i full prakt.

Har hittat en förening som arbetar för integration av afrikaner i Sverige. Ska titta lite mer på den, kanske något att aktivera sig i om man nu som svensksvensk får göra det? Av någon outgrundlig anledning finns de inte här i Eskilstuna. Förstår inte riktigt, det är ju så många olika nationaliteter här? Nån som vet varför? Här är länken... Afrosvenskarnas riksförbund. Just nu verkar de söka aktivt efter personer som vill arbeta med handikappades situation i samhället.



Nu får det räcka med dator för den här helgen. Hoppas kunna återkomma med lite bilder från Uppsala. Idag lägger jag bara in från min balkong med enbart frösådda blommor (gissningstävlan... vad är det för flagga jag har?) och från underbara Rothoffsparken här i Eskilstuna. Ha en skön helg och glöm inte stickcaféet på Nystvindan imorgon! (Som vanligt kan du klicka på bilderna så blir de större...)

Inga kommentarer: