torsdag 6 september 2007

Missade

ett stickcafé i helgen! Insåg jag när jag var in på Mälarmaskans egna blogg.... Attans... Av någon anledning var jag stensäker på att första gången är nu på lördag... Å andra sidan var jag stensäker på att det är onsdag idag också. Var så övertygande att Såpfot höll med mig i ett snabbt och kort resonemang på Skype idag. Jaja... så kan det vara. Har väl inte landat riktigt ännu efter resan... hoppas jag inte slår mig när jag dimper ner!

Hittat en sida som heter Stayfriends där man kan leta gamla skolkamrater. Och det är verkligen riktigt roligt. En blogg jag vill bjuda er på, nästan lika mångordig som min, men klart läsvärd och mänsklig är "Märtagretas livsblogg" En gammal kamrat från tiden jag gick på typ hushållsskola... Skratta du... har faktiskt gjort det. Hemteknisk hette det och skolan hette Rösta, ligger i vackra Ås utanför Östersund. Mycket bus hade vi för oss men det var också väldigt lärorikt, inte minst textilt. Hade både vävning och sömnad, det var första gången jag fick börja väva efter att ha längtat så länge jag kan minnas.

Nej, ska inte sitta här och surra. Tänkte baka lite bröd och så vill nog vovvsan ut en sväng. Solen skiner, bäst att ta vara på det för nu är snart höstrusket här på riktigt. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: