tisdag 17 juni 2008

TACK!!!

De senaste veckorna har genererat mycket, mycket tacksamhet!!!

T ex
Larssons (Belgarhuset) som förutom att hämta oss vid, och skjutsa oss till Arlanda också tagit väl hand om oss trötta resenärer och bjudit på övernattningar och härlig svensk mat. Och en massa hundskoj förstås.

Alla rara människor som gett till min insamling till skolan i Sudan. Ett särskilt tack till Nystvindan och Pärlmudden som hållit i insamlandet. Jag kommer att återkomma till detta i ett eget inlägg för att redovisa vad som kommit in och när och att det levereras dit det ska.

Moster... för att du finns!

Den goa människa som överrumplade mig på Nystvindan. Hade gått in för att göra av med 500:- på garn och beslutat att det skulle bli alpackagarn till en kofta samt lite kompletterande Safran. Hade redan hämtat en påse garn som jag beställt tidigare så det kändes som att det var ekolnomiskt dags att lugna ner sig. Till min enorma förvåning kom Lena på Nystvindan med ett klurigt leende och ett kuvert som visade sig innehålla ett presentkort på garn!!! Men givaren hade bestämt sagt att hon/han ville vara anonym. Vem du än är... Tusen tack!!!

Stickande och bloggande vänner. Tack för att ni finns med värme, glädje, uppmuntrande tillrop och goda idéer. Världstickardagen under ett träd på Djurgården var en höjdare.

Pärlmudden! Tusen tack för mönster, det fina armbandet, härlig hemlagad mat och mycket, mycket trevligt umgänge.

Ingalill. Alltid ett stöd hur livet än ser ut.


Stor kram till er alla! Vet inte vad jag skulle göra utan er alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska ta tag i din utmaning i morgon.
Matte påstår att hon behöver ha datorn nu.
Jäkla människa, jag borde få en egen och få surfa så mycket jag vill.
Kanske ska ägan mej åt utpressning typ ,ingen dator till mej= inget svampsök i skogen