måndag 4 december 2006

Å det är måndag morgon

och mitt huvud känns så tungt....
Nej, där ljög jag allt. Det är bara lite stramt i nacken, men det hör stickerskan till. Lite sträck och töj så ordnar det upp sig så kan man sticka igen....

Konstigt hur beroende man kan bli av sånt som är trevligt. Saknade verkligen stickcaféet i lördags, men vännerna fyller bara femtion en gång i livet och det kunde jag bara inte missa. Härligt att få delta i familjelivet med barn, barnbarn och hundar!!!

I övrigt har det varit mycket sticka i helgen, och lite lussebrödsbak till kalaset. Mina stickprioriteringar är konstiga, helt ologiska närmare bestämt men det spelar nog inte så stor roll. Känns bra att växla mellan olika typer av stickningar, inbillar mig att det skonar händerna lite. Såpfots slipovrar tycks aldrig bli klara men barnkläder tillverkas på löpande band.

Gått på stan har jag också gjort för ovanlighetens skull... vill så gärna ge Såpfot en riktigt fin julklapp och så fyller han år strax före jul. Såklart han ska få en födelsedagspresent också. Men fantasin sinar... till en man på resande fot är det svårt att handla. Till hemmet är ingen mening, där är han ju knappt och han har "allt". Till resan har han redan god utrustning och det man köper får inte väga nåt och inte ta nån plats. Har någon några goda idéer tro???

Vad har hänt här i Blogger med verktygsfältet??? Hade några bilder jag vill lägga in, men de funktionerna saknas idag??? Mystiskt....

Inga kommentarer: