fredag 1 december 2006

Trött men nöjd

har varit ovanligt mycket aktivitet idag! Var uppe tidigt och stickade, sen blev det städning hos en väninna, lite bakning när jag kom hem och så strykning och stickning igen här hemma. Känns skönt att ha gjort något konkret. Ännu skönare att ha gjort något för en väninna som alltid funnits där för mig! Vad skulle man ta sig till utan vänner?

Städning, det är ju stundtals inte sådär jättekul. Och en evig tid tar det för man hittar ju alltid nåt man borde gjort, nåt man glömt man hade, ett telefonnummer man borde ha osv. Åtminstone när man städar i sitt egna hem. Men där är det en finess om man hjälper nån annan att städa. Man gör nämligen enbart det som ska göras då, ingenting annat. Så... byt städning med varandra ibland!



Här är det stora projektet jag pratat om tidigare, har överlämnat gåvan idag till de båda femtioåringarna. Är det några som förtjänar en sån gåva så är det dom... Min önskan hade varit att ha med älsklingen vid överlämnandet men det har av praktiska skäl varit lite svårt att ordna. Något som däremot ordnat sig är hans närmaste framtid. Det står nu klart att han kommer att åka iväg till Afrika och jobba typ ett år eller så. Känns faktiskt ok, han lovar att komma hem ibland och vi får väl hoppas att Internet fungerar så vi kan kommunicera den vägen. Telefon är alldeles för dyrt, men MSN och Skype är bra alternativ.
Stickcafé imorgon.... men jag kan inte vara med... femtioårsfirandet drar igång tidigare än jag hade räknat med och det är verkligen en sån engångsföreteelse som man bara inte kan missa... Men nästa lördag ska jag allt sitta där igen...

2 kommentarer:

Agneta sa...

vi saknade dig, men hoppas du hade det trevligt.

Lena sa...

Hoppas att du hade kul. Har fått svar angående limmet. Vi ses