torsdag 7 december 2006

Hos frissan är det

skönt och avkopplande att vara...

Icke sa Nicke, inte denna dag, tvärtom. Och på det allra bästa sätt man kan tänka sig! Har tidigare pratat kreativa fritidsövningar med min rara hårfrisörska men den här gången tror jag vi båda slog huvudet på spiken. Hon har efter åratals av sökande hittat ett eget uttryckssätt med egna figurer som hon nu vill gå vidare med och massframställa på olika sätt t ex som textiltryck. OCH stickade, som barnleksaker. Så jag gick därifrån med en förfrågan om att provsticka en modell, om hon gillar den går den vidare till Designetorget. Dessutom lovade jag undersöka olika vägar för att trycka upp ett önskat motiv på önskat material. Precis den typen av detektivarbete jag gillar. Får väl se vad jag mäktar med själv och vad jag ber vänner om hjälp med. Vem vet, kanske kan det utvecklas till att bli en framtida sysselsättning om jag inte klarar återgång till ordinarie jobb. Annars är det alltid gott att ha hobbies.

Jodå, hon hann fixa mitt hår också *L*. Känns alltid skönt att ha ordning på skallen om så bara på det yttre...

Dags för tupplur, alla kreativa tankar tog visst musten ur mig...

Inga kommentarer: