tisdag 12 augusti 2008

Beslut taget/Descition made

Hittills talar allt för att jag måste åka hem... Det svider att lämna maken men vad ska man göra. Idag satt jag som vanligt och gick igenom Platsbanken och kom till det beslutet att det får bli fjällen igen. Var många år sedan men om inte annat kan jag städa. Att ta hand om människor och skapa trevliga miljöer känns perfekt! Dessutom blir det säkert mycket fritid så jag kan sticka och promenera. Kan kanske hitta någon lånehund som sällskap.

Everything tells us that I´ll be forced to go home alone. It hurts to leave my husband but what to do... Today I checked, as I usually do, the swedish site for jobs and made the decision to take a job in the Swedish mountains. Beeen working there as a girl. Many years ago but warm memories. Taking care of peoples and create a nice environment sutes me fine.... And the sparetime is perfekt for knitting and long walks. Maybe I can find dogs to borrow....

Typiskt nog hittade jag då ett jobb som fick mig att hoppa högt! Textillärare i Malmköping, denna underbara lilla stad... Lade in en ansökan trots att jag inte har några papper med mig att styrka någonting alls och inte är säker på några datum. Söta, snälla, rara... känner du någon på skolan där så lägg ett gott ord för mig... Kan komma hem på ett par dagars varsel.

But... I found a job as a teacher in textiles in a city very close to where we live so I applyed.... Hope to have some friends in Sweden that can talk good about me...

Håll tummarna!

Fingers crossed!

3 kommentarer:

LenaL sa...

Inte för att jag kan vara till någon som helt hjälp, men jag håller tummarna för dej så det knakar, och önskar dej lycka till!

Pärlmudden sa...

Jag har iochförsig inga kontakter i Malmköping, men hålla tummmarna kan jag ju göra!!
Idag börjar Ulf jobba efter sommarlovet, så nu är det snart vardag och "som vanligt" här hemma igen.
Hoppas vi får möjlighet att ses igen när du kommer hem.
Kram, saknar dig massor!!

Anonym sa...

HÅLLER TUMMARNA!!! Malmköping vore toppen!!! Nära och bra, tyvärr har jag inga känningar där så jag kan inte hjälpa dig på annat sätt...
Massor av kramar till dig och Göran
Gunbritt