söndag 6 december 2009

Stackars säljare

konsulenter, agenter och allt vad dom nu kallar sig som har fräckheten att ringa på dörren. Vad sjutton är det för nytt fenomen???? Länge har det ju ringt säljare av olika sorter och slag, det hjälper inte ens med NIX, många tar sig fram iallafall. Nu har dom dessutom tagit sig för att börja komma hem och ringa på och tjata om elavtal och telefonabbonemang och allt vad det nu är som jag inte bett om.

Men för sjutton... inte kan man oanmäld ringa på dörren till någon som har sin närmaste anhöriga i Afghanistan.... Jag vet... jag överreagerar men jag brukar inte få oanmälda besök och när det nu senaste dagarna ringt på dörren flera gånger så hoppar jag ur skinnet!!! För en sekund är det givetvis poliser eller nåt motsvarande som står där med hemska nyheter, nästa sekund en god vän som behöver hjälp eller bara träffas på riktigt, som vänner gör... så... jag ber retroaktivt och preventivt om ursäkt men jag kan inte rå för att jag blir galen när ni står där med ert påklistrade leende och inplastade id-kort som förmodligen inte säger nåt... håll er borta från min dörr!!!!!!!!!!!
Ska dörrklockan ringa ska det vara av vänskap eller omtanke och inget annat.

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag förstår precis vad du menar.
De borde vara förbjudet att överaska folk som har anhöriga på mission..
Du förstår precis vad jag menar.
Må väl.
Eva.

Gunbritt sa...

:) Hej vännen!!!
Har inte varit in här på ett tag...så gissa om jag blev glad när jag såg att du bloggar igen :)
Kommer att titta in oftare nu ;)

Förstår att du blev rädd... INTE skoj alls...

Vi har inte fått igång fotoramen än, datorn strular, vi (benny) har setat i telefon med telia i timmar flera dagar nu...men förhoppningsvis fixar det sig när nya modemet anländer...

Vovvarna hälsar...Dom saknar dig...
Vi hörs.
Kram Gunbritt