onsdag 22 november 2006

Morgon

och solen tittar fram så snällt och vänligt... Längtar ut i svampskogen! Men det fordras bil för att ta sig ut vilket jag inte har och för övrigt måste (fast det är ett "villmåste", inte ett "måstemåste") jag jobba vidare med mitt hemliga projekt. Satt länge igårkväll. Vill göra det noga och omsorgsfullt för det är ett viktigt projekt!

Funderar stickning, lider av aversion mot syntetgarner men kanske är jag orättvis? Ska nog iallafall ta och göra nåt syntetprojekt med något modernare garn för att se om de blivit bättre än förr. (Då har jag iallafall prövat...) Har en del garn liggande, kanske kan bli nån liten tröja till min systerdotter. Har varit skrämmande dålig på att sticka till henne. Men i augusti på födelsedagen fick hennes docka en massa kläder. Ska lägga ut bilder på det sen. Finns det någon som har bra beskrivningar på dockkläder eller bara allmänna tankar kring att göra dockkläder vore det roligt med en kontakt för det var väldigt skojigt att göra så små saker. Då kan man verkligen frossa i detaljer och krusiduller.

Nä... duscha, packa undan projektet om mottagaren skulle råka komma på oväntat besök och ut och promenera en sväng medan det är väder! Det är aldrig fel att kittla tallkottkörteln lite så kreativiteten får sig en skjuts!!!

Ha en underbar dag....

Inga kommentarer: