onsdag 29 november 2006

Mysig dag idag...

vaknade tidigt, stickade på en tröja till en femårig liten kille i ett härligt demingarn från Sirdar. Mjukt och skönt för händerna och hisnande fort går det på stickor nr 6.

Efter frukost samlade jag ihop en annan stickning och vandrade iväg till Nystvindan. Lena har lovat att jag får sitta där och sticka och prata lite om jag känner för det. Var jätteskönt att byta bort soffan och tvn mot garnaffär, Lena och glada, pratsamma kunder. Det gör jag nog om ibland tror jag. När man ser så mycket garn och lyssnar på resonemangen väcks skaparlusten och idéerna börjar poppa upp.

Här är en bild på mitt skogssällskap... Antagligen kan man göra nåt åt blänket i ögonen men hur har jag inte kommit på än... Fin är han i vilket fall som helst...


OK... jag erkänner... det gick inte att stå emot garnköp idag heller. Men det blev väldigt humant, höll mig till ett smärre inköp för en julklapp till en liten tös. Den där koftan jag så gärna vill ge mig själv, spetsstickat i Silke Tweed, får allt anstå ett tag. Det är ju inte så att jag saknar material och idéer till projekt. Men alla garnsamlare vet ju, man måste ha på lager utifall att... Och jag vidhåller att i förhållande till vad det kostar med herrarnas motorcyklar, bilar, båtar och allt vad det nu är så är stickning en oerhört billig hobby. Och när ett stickprojekt väl är klart så kostar det ju inget mer, när bilrenoveraren byggt färdigt sitt projekt ska det köpas däck, tankas, poleras, betalas försäkringar och t o m skattas. Men klaga inte för högt på det så han den där med hästsvans hör för då blir det kanske en ny tröjskatt. Nånstans måste ju borgerligheten finansiera sina satsningar...


Såpfot... nejdå, han är inte försvunnen! Inte alls, han är bara en smula diffus i konturerna. Senast jag pratade med honom hade det dykt upp en väg till Ryssland också, men den har han inte glidit iväg på än. Vi får väl se vad som händer och sker. Vore ju skönt om det blev nån ordning på saker och ting men finns det bara kärlek så brukar det kunna ordna sig. Och det finns det... oj vad det finns...

Nu får det vara färdigskrivet för en stund, gissa vad jag ska ägna mig åt *L*

Bjuder på lite ögonfägnad för att visa lite av det vackra Sörmland... Tagna i Kjula för två år sen.



Inga kommentarer: