onsdag 23 januari 2008

Solsken...

Var och simmade i morse, så och även i går morse... Härligt att simma sina tusen meter i en utomhuspool med fåglar, sländor och fjärilar i luften och värmande sol (lite för värmande men....) som gör sitt för en behaglig vattentemperatur. I januari... Igår var första gången jag var där. Innan jag hade gjort mina vändor i en tom pool hade området runtom fyllt med glada skolbarn. Gissa om jag kände mig VIT, vinterblek som man är. Barnen stimmade glatt och när jag klev upp och hastigt svepte om mig min handduk som hade fått ligga ifred vid poolkanten följde ett helt gäng flickor med in i omklädningsrummet. Iklädda sin skoluniform. Dom hade väldigt mycket att göra därinne just då. Sådär som bara barn kan. Satte mig på en bänk, fortfarande i min handduk, och avvaktade att åtminstone några skulle gå ut. De generade sig inte det minsta. Tittade noga på mig från alla håll och kanter, även ner i baddräkten! Ojoj vilken pärs... Men så är det att vara avvikande... det är bara att vänja sig. Barnen är glada och goa så det finns inget att säga. Slutade med att jag tog mina kläder, gick in på en toa och klädde om där. Duschade hemma. Nån måtta får det vara på hur mycket man bjuder på sig! Idag var det betydligt lugnare.

När jag kom från badet idag var det pådrag utanför. Tydligen en pågående demonstration längre ner på gatan. Får se vartåt det barkar. Landet har ju fått besök av några "högre herrar" idag som ska försöka medla i den pågående konflikten.

Typiskt dags för en förmiddagstupplur nu känner jag... Ha det så bra!

1 kommentar:

Gunbritt sa...

Härligt med sol och bad i Januari...Blir lite avis, här är det -grader och lite snö nu...
Ja barn är barn och nyfikna på "nya" ting ...Nu får du känna på att vara invandrare och avvika i färg...
Här är allt som vanligt, mors flytt närmar sig så det är "lite"extra jobb bara...
Hundarna och knas mår bra...Saknar dina besök bara (det fattas en massa gos och extra promenader ju :))
Kramar Gunbritt!!