torsdag 17 juli 2008

Återvände igår

från ett varmt men inte hela tiden soligt Mombasa. När vi kom "hem" till lägenheten och steg ur bilen var det verkligen kallt och som vanligt inget kallvatten i köket, men det var skönt att komma "hem" trots allt. Var till dykklubben på kvällen, och då åkte min nystickade grova tröja i Vivaldi och Alpacka på! Hade med den till Mombasa men där behövdes den inte... Idag hade jag tänkt tillbringa förmiddagen på nätet med att svara på alla underbara mail och blogga om den senaste tiden men strömmen gick tidigt och datorn var inte laddad så den planen föll. Har ägnat dagen åt en god bok istället, The friday night knitting club" av Kate Jacobs. Ja, jag vet... borde ha läst den för länge sen men det har inte blivit av... men nu är jag helt fast och bara måste fortsätta och få veta hur det går för alla inblandade. För er som inte stickar och därav har hört om den kan jag berätta att det handlar om en kvinna som har en garnbutik och stora drömmar om att designa stickat. Men också om relationer, kvinnlig styrka, kreativitet och... livet.... Rekommenderas varmt....

Och jag är så glad... så glad över att äntligen fått konfirmera förhållandet och att finna att jag hittat en väldigt snäll och omtänksam make...

Inga kommentarer: