måndag 16 juli 2007

Fingrarna värker lite

måste jag erkänna. Har stickat upp ca 720 m garn på ett par dygn *L*. Den lilla nykomlingen i familjen måste ju få en filt... Har försummat mitt första brorsbarn under de nästan fyra år hon funnits här på jorden. Nu måste faster ta sig lite i kragen så här är början... Det mjukaste bomullsgarn jag kunde hitta, egentligen ett vävgarn från Järbo, 8/4. Blir nog skönt för lillen att krypa ihop i. Eller kanske docktäcke åt Ebba att leka med. Vad begriper en gammal barnlös faster????



Har du räknat nångång hur många mil garn du stickat upp??? Det är rätt fantastiskt vad man kan åstadkomma med ett par pinnar och lite fibrer.

Lägger in några bilder ytterligare. Det är dels de strumpor jag blivit fanatisk på. Hittade ett par hos min väninna och har sedan kopierat. Var jättekul att sticka! Och så är det lite sömnad. Tjänstetecken för hund (använder man om man jobbar med hunden lös i skogen så att någon som ev ser hunden vet att det är ok att den är lös), ett påbörjat (och faktiskt också avslutat) mobiltelefonfodral till min väninna, och dåliga men ändock bilder på en hundsele med reflex. Världens billigaste livförsäkring. Det är alla älskade vovvar värda. En knasig tagetes från min balkong ville också med. Tack snälla moster för blomsterpresentkorten jag fått så jag kunde köpa fröer i år!!!! Min balkong prunkar nu till en ringa kostnad tack vare dessa. Och jag har kunnat ge bort en massa plantor också. Att följa en blomma från frö och till blomning är ett oerhört roligt nöje!





2 kommentarer:

Agneta sa...

Telefonfodralet gillade jagskarpt:-)

Monica sa...

Tack!
Jag blev också lite förtjust i den där varianten... Men man kan göra så himla mycket. På min framtida göralista står ett förslag till logga för Mälarmaskan... Får se om jag kommer på nåt.