måndag 16 juli 2007

Glömde...

rapport från Afrika.... Nairobi har haft jordskalv inatt! Pratade nyss med Såpfot som efter en äventyrlig flygresa från Sudan nu är på plats i det något tryggare Nairobi igen. Snart, snart, snart får vi ses igen. Håll tummen för att jag klarar kulturkrocken med en annan kontinent.

Och glömde också att berätta om min belöning för filten! Ska "få" sticka mig en spetshatt. A lånade välvilligt (modigt) ut en bok med underbara spetsstickningar när vi sågs senast. I den fanns en hatt som jag bara måste göra. Har provstickat med lingarn 16/2 och det verkar stämma bra med masktätheten om jag tar dubbelt garn och stickor 3. Bestämde att inte börja förrän filten var klar... och det är den... så inte har jag tid att sitta här och skrota längre... Ha en härlig dag! Solen skiner... Men det gör min arbetslampa vid soffan också och dit ska jag nu...

Inga kommentarer: