fredag 13 juli 2007

Improviserat stickcafé

hade vi i går. Jag och A hade kommit överens om att besöka Lena på Nystvindan och hade med oss fika dit. Riktigt trevlig eftermiddag och timmarna bara flög iväg. Måste gå in lite oftare och sitta och sticka och prata en stund. Synd bara att hon har så mycket spännande i butiken hela tiden. Kliar i fingrarna men nu måste jag verkligen se till att sticka upp av mitt lager i första hand. Eftersom jag fått ett nytt brorsbarn imorse, en liten pojke kom till världen fredagen den 13:e juli, så blir det nog lite bäbisstickeri ett tag. Varvat med sömnad förstås. Där är det många bollar i luften!

Gick med i Vi 2isommar... en tvåändsstickningsgemenskap på nätet. Ska bli kul att se om man hittar nya kompisar som liksom jag är frälsta på tvåändsstickningen!

Måste sticka lite... axeln vill inte sitta här vid datorn och Såpfot håller på och utbildar minröjningspersonal nere i Sudan så han har inte tid med mig idag *snyft*. Blir nog 25-26 juli jag åker ner dit ett par veckor har vi kommit fram till. Troligen... men jag är rätt van vid det här laget att ingenting blir som man tänkt sig när han är inblandad så jag tar det lugnt. Vaccinationerna är så gott som klara och passet är OK så det är bara att ta med tandborste, trosor och åka *L*.

Ha en härlig dag! Nu ska sommaren visst komma till oss igen!!!

Inga kommentarer: