onsdag 2 april 2008

Min stora fina sjal

är i stort sett klar. I stort sett... Satt i gårkväll och avslutade och när jag maskade av fattades det två meter ungefär... Fy så irriterande! Tar svart safran så länge och virkar på en kant för att dölja att jag fyllt på med det, men jag hoppas den färgen i Kalinka finns att få tag på när jag kommer hem så jag kan få göra det riktigt.

I övrigt... nu har vi vatten, utom i köket. Magarna börjar rätta till sig men vi är inte friska än. Internet verkar fungera för stunden men har varit oerhört svajigt den här veckan. Och det är solsken ute igen. Betyder mycket för humöret. Men jag vågar inte gå ut och gå. Promenader och ont i magen är inget bra... Försöker hitta något konkret att göra i helgen i stället för våra vanliga utfärder. Det har blivit så många timmar i bil sista tiden så det kan vara kul att göra något annat. Men där är ett nytt kenyanskt problem. Vart hittar man information om vad som kan finnas att göra? Verkar inte vara annonser i tidningarna och det finns inga givna ställen att gå till. Köpcentren innehåller affärer, fik, restauranger och biografer men inget mer. Muséer finns inte många. Vad mer kan man göra i en en storstad?

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Trist med sjalen och med magen.
Du plockade väl inte den där svampen!!
Såg inte riktigt ätbar ut, inte ens snarlik en kantarell :)
I går var de ett mini stickcafe för mej, han bara sitta med i en 30-40 minuter sen var de dags för Agility kurs med Tass.
Men de var skoj att träffa några stickare innan deras avfärd till Grötö och Stick fest i väst (nästa gång SKA jag vara med).
Ha de gott på dej.
Eva.
Fick ett mail för någon dag sen , från en annan stickare som också bor i Nairobi, skoj.