fredag 18 april 2008

Stickning

Senaste tiden när Internet och det mesta annat har krånglat har jag tillbringat i stort sett all tid med stickning och talböcker! Några bilder....


Det här mönstret finns på Stickamera som gratismönster. Heter Spetsstickad sjal. Kommer från Avigmaskan. Tusen tack för en både rolig och härligt dekorativ stickning. Den grå är i garn från Kampes som Pärlmudden var så snäll och skickade hit! TACK! Den ska jag behålla själv.... Den vita är i garn från Naturgarn, heter U162, köpt på Nystvindan innan jag for. Har gjort två av den, en fick Johanna som var här igår och tyvärr meddelade att hon åker hem till Kanada på torsdag... Känns lite trist, men förmodeligen är det ändå ett bra beslut. Den andra har Susan fått.

Här är pannband och pulsvärmare gjort med ett mönster i pärlor, designat av Pärlmudden. Också Naturgarns härliga ullgarn.

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Kul att du gillade det jag skickade ner! Vi får åka iväg till Kampes och frossa när du kommer hit!
Du har ju gått och blivit en mästerstickerska i pärlstickning! Jättefint. Jag blir glad när jag ser att du stickat med mitt mönster!
Ha det bra!
Nu ska jag fortsätta på mitt långa mail till dig!
KRAM