måndag 14 april 2008

Nya bråk i Nairobi

Så var det dags igen då. I helgen har man slutligt fastställt de politiska posterna men något har hänt här. En sekt som heter Mungiki har fått fullkomligt fnatt. Sekten är en avknoppning av Mau Mau rebellerna som härjade på 50/60-talet i protest mot britternas kolonisation av Kenya. En ledares hustru dödades nyligen, släktingar hittade henne med huvudet avhugget, troligen har det med saker och ting att göra. Inatt har de eldat bilar och ställt till diverse elände. Vår kära Susan har inte många goda ord att säga om den här sekten så hon förefaller väldigt orolig över vad de kan ta sig till nu. I en tidning idag sägs att polisen dödat sju personer inatt.

Jag rapporterar vidare allt eftersom ny information kommer.

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Fy vad hemskt.
Tack för infon.
Må så gott de går .
Eva.

Pärlmudden sa...

Fy vad hemskt!! Var rädda om er, lova det!!
KRAM

Britt-Marie sa...

Var rädd om dig och de dina.

Jag förstår att det kan inte kännas tryggt att vara ute men jag hoppas ni är trygga där ni bor.

En jättekram och jag tänker mycket på dig och hur du har det.

Monica sa...

Ingen fara med oss.... Dom här otäckingarna ger sig bara på de redan svaga... Men vår kära Susan är jag orolig för och det märks att hon är orolig själv också!

Måste verkligen världen vara såhär grym?