måndag 28 april 2008

Stickning

Blir mycket sjalar nu.... Men det är verkligen roligt att göra och passar väldigt bra här på kvällarna.

Här är en Snödroppesjal från Sticka... Min tredje... En sjal jag verkligen rekommenderar till den som vill öva upp sig i spetsstickande för den innehåller flera bra moment, inte minst detta att sticka på en bård. OK, kräver kanske lite tålamod men det är roligt.... Har inte kunnat blocka den ordentligt, av någon anledning har jag inte med mig knappnålar och jag vägrar att köpa en liten ask för 89:-, vilket är det enda jag hittat här! Men när jag kommer hem ska den få sig en omgång och då blir den ännu vackrare. Naturgarns tvåtrådiga ullgarn igen.


Här är en annan, Sweet Alyssom shawl, ett gratismönster, ursprungligen avsett för mohairgarn men det hade jag inget. Enkelt mönster och rolig avslutning med en picotkant. Också det Naturgarns tvåtrådiga.


Har inte gjort klart min Laminara i Silkemerino ännu, men det kommer. Ska in på sista partierna nu. Just nu håller jag på med en ärmlös top i Safran från Drops senaste kollektion för att få lite omväxling. Och under söndagens resa stickade jag på en svart tvåändsstickningsmössa. Tvåändsstickning är perfekt på resor, ska ju hållas hårt så det gör inget att vägen är guppig, och när man väl fått tekniken i fingrarna behöver man knappt titta när man stickar de större partierna så man går inte miste om de vackra vyerna.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Jag kanske skall testa snödroppesjalen, jag är ju inte någon hejare på spets men har gett mig f*n på att jag skall bli bättre (:

Anonym sa...

Monica,

I love all these snaps of the knitting and of you knitting. Also the one of your knitting sitting in from the the laptop as he types. Wonderful. Actually, every photo here is terrific.
Susan from yarncraftuk

Monica sa...

Thanks Susan!!!
It gets a bit crazy with all the knitting in this environment, but that is my favorit thing to do so... This is my lift right now...

Kamilla, med tålamod och lust så är den ett verkligt bra projekt! Lycka till och berätta gärna hur det går....