tisdag 20 november 2007

Känner

varenda led i fingrarna... Blev kanske lite väl ivrig med tvåändsstickningsmössan igår. Det är så roligt och man blir så nöjd av att se resultatet växa fram så det går bara inte att sluta. Stickade till kl halv två i natt och då var det bara förnuftet som drev mig i säng. Resten av mig ville definitivt fortsätta. Håller på med hoptagningen nu och det är den roligaste biten. Nästa mössa ligger redan "klar" i medvetandet. Den blir lila och grå. Matchar ett par tvåändsstickade fingervantar och en dominostickad halsduk och mössa som jag tidigare förfärdigat. Hade det setet på mig en dag när jag tog en promenad. Är ju inte så benägen att synas normalt men den dagen kändes som ett bra undantag. Och nog syntes jag alltid! Barn kommenterade mössan med förtjusning. Ganska kul faktiskt...

Ska försöka jobba fram en prislista för stickning. Blir alltid lika ställd om någon frågar vad man kan ta betalt för att sticka något. Själv är jag usel på det... Stickar mest till vänner och deras barn. Men om utifall att någon nångång kommer med en fråga kan det ju vara bra att ha ett svar. Kommer inte att hålla listan hemlig på något sätt, vill du ta del av den så hör av dig. Kanske något fler kan använda, åtminstone upplägget.

Ha en bra dag! I Eskilstuna är det grått och dimmigt, perfekt stickväder. Vi ska gå till Nystvindan lite improviserat några stycken så vi tar oss utanför dörrarna. Vi är flera som har svårt att ta oss hemifrån men dit går vi med glädje!!! Tack Lena för att du startade det lilla paradiset för garnomaner... Måtte du alltid finnas där för oss.

Inga kommentarer: