tisdag 20 november 2007

Vilken dag... botten gick ur flaskan...

Afrikaresan känns hotad, arbetsgivaren ville inte ge något erbjudande utan vill ha tillbaks mig i tjänst. En komplimang som värmer, det medges! Men för min hälsa och min framtid är jag inte säker på att det är optimalt. Får väl se hur det känns och hur tankarna går när jag sovit på det här.

Försöker vidta åtgärder för att skapa en bättre framtid där textil äntligen kan få en egen och uttalad roll.
* har skapat en konkret prislista för att sticka på beställning.

* tagit kontakt med hemslöjdskonsulenten för att se om hon kan ha någon nytta av mig
* lyssnar och lär hela tiden när vi träffas på Nystvindan. Vi hade en liten improvicerad träff idag några stycken. Vad det är skönt att lämna hemmets trygga vrå ibland och umgås med människor med samma intresse!

* försöker fundera på vad jag behöver kolla med Skatteverket. Dels om utifall att jag ändock kommer iväg på den efterlängtade resan, dels med en ökande hobbyverksamhet. När måste jag skatta, hur värderar jag mitt lager som jag ju faktiskt har hemma som väl bör räknas som en tillgång i firman. Eller får man inte det om man inte kan visa kvitton på inköp? Vart går gränsen mellan hobby och firma? Är det nåt mer jag måste tänka på???

Som du ser... nejet sparkade inte undan fötterna på mig! Klart friskhetstecken!!! Kanske allt känns bättre imorgon. Speciellt om jag kan hitta möjligheten att få vara med Göran. Och väldigt, väldigt gärna i Afrika...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!! och TACK igen för all hjälp...Hoppas du har vilat upp dig nr du kom hem...Det har ordnat sig med datorn som du märker ...Vi har haft A-S med familj här och Michael, Kattis och Nathalie tittade också in och grattade Benny... Har fått upp gardiner i kök och vardagsrum nu...och med det jobb du gjorde i dag...Blev det jättemysigt...Nu väntar jag med späning på om Nils soffa kommer att passa in...SAKNAR verkligen mjuka sittplatser nu när vi slängde vår soffa...Lycka till i morgon hoppas det blir kul!!!

Kramar i MASSOR!!!
Vovvarna skickar pussar !!!
Sov gott!!!
Din vän Gunbritt!!!