onsdag 14 maj 2008

Förväntan... kanske är det ett jobb på gång

Har under en tid verkligen känt behov av att få göra något annat än sticka på dagarna. Möta människor, diskutera, utmana mig själv. Äntligen har en möjlighet uppenbarat sig! Det är inte på långa vägar klart ännu, men bara att bli tillfrågad känns oerhört tillfredsställande. Det är en skola här i Nairobi som behöver en textillärare några timmar i veckan för yngre elever. Oj vad jag blev glad över att ens komma ifråga! Är ju inte lärare, men min kärlek till textilierna och min tro på att hantverk kan bygga broar mellan människor och en hel del annat gott borde kunna göra det möjligt att göra ett bra jobb. Saknar min litteratur hemifrån, men nätet innehåller mycket matnyttigt, och lite material ska jag ta med hemifrån också så det ska nog gå bra. Håll en tumme för mig!

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Lovar att hålla tummarna för dig.
Kan tänka mig att du kommer passa väldigt bra som syfröken!
Ha det bra!!
Kram Ann-Louise

Monica sa...

Tack!!!

Det fungerade... Ska komma ihåg vilken kraft du har i dina tummar :-)

Kram
Monica