fredag 16 maj 2008

Rysk helg!

Fortfarande jätteglad över jobbet! Ska till skolan innan vi åker hem, måste försöka få se sysalen så jag vet vad som finns och få klart för mig hur många grupper jag får och hur många elever. Och kanske kan det finnas något mer jag kan hjälpa till med. Känner ett skriande behov av att få känna mig "nyttig" igen....

Men innan dess ska helgen upplevas. Den kommer garanterat inte att bli lik någon annan. 4x4-klubben har sett till att vi har biljetter till den ryska Bolshoi-ballettens uppträdande här i stan på lördag kväll, och på söndag ska vi åka iväg till Nakuru nationalpark med bilarna lastade med ryska ballerinor och picnikmat. Så ikväll blir det shopping, imorgon matlagning och bakning, påstås att ryssarna är ett hungrigt släkte, lördag kväll balett och middag och söndag utflykt. Dock ska vi inte äta på babianklippan den här gången utan på en annan av picknickplatserna där man får ha sina saker ifred. Klart intressant avbrott i vardagslunken. Hoppas ryssarna kan engelska, annars kan ju bilturen bli lite knepig, det är 2-3 timmar enkel resa. Och att vi kan få se leopard den här gången! Lär finnas en del av dom i parken.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

spännande med leoparder.
Grattis till jobbet.
Eva.

Anonym sa...

Hoppas ni får det trevligt i helgen...Låter som det i alla fall...Vi får kärt besök från Norr, Åsa och Stefan dyker upp i dag. Med Jesper(son), Blizz och DC ("papiljotten" som Stefan säger)...Dom åker hem igen på söndag.
Kram/ Gunbritt

Pärlmudden sa...

Hoppas ni hade en bra helg med balett och picknik!!
Här har vi frysit och nästan regnat bort...
Ha det bra!
Kram