måndag 31 mars 2008

Fredag tills idag

Om det vill jag bara säga att vi var till Masajmarknaden på Village (ett mycket trevligt köpcenter) på fredagen. Hittade en del trevliga människor att prata med, bl a en äldre kvinna som väver bomullstyger som hon syr härliga tunikor av, och batikfärgar olika bomullstyger som hon syr tunikor och klänningar av. Hon broderar även på dessa. Ska försöka få ytterligare kontakt med henne. Hittade också en man som sålde målade fåglar. De afrikanska fåglarna är så vackra så det ska nog få bli hemköpsobjekt när vi ska styra kosan mot sverige på riktigt.

Trafiken under fredagen var helt galen och det regnade och regnade och regnade varpå det planerade avslutande restaurangbesöket helt enkelt inte blev genomförbart. Vi lämnade dottern på flyget, åt sen middag på en köttrestaurang men jag hade för ont i magen för att kunna göra maten den heder den förtjänade och när vi kom hem så slocknade jag! Lördagen är ett minne jag gärna stryker, söndagen var något bättre men det är först idag jag känt någonsom helst hunger. Tror vi fått nån släng av salmonella eller något sådant. Tack och lov för cocacola så man får i sig någon vätska...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad tråkigt med magsjuka!!!
Krya på dig vännen....Coca Cola är ALLTID bra :)
Kramar från oss!!!
/ Gunbritt och Benny.