torsdag 6 mars 2008

Morgon igen....

blev både tidig och sen sådan. (Vi är två timmar före här så nu är min klocka 12.36)

Var till dykklubben igårkväll och sen när vi kom hem blev jag sittande och sticka färdigt en tvåändsstickningsmössa. Bild kommer. Och som alla som stickar vet, när man gjort klart något blir det bråttom att börja med nåt nytt. Så klockan var kring 1 när jag gick och la mig inatt. Var uppe och åt frukost med Göran imorse men sen blev det sängen igen.

Tack för alla trevliga kommentarer och mail som kommit på sistone! Det är både roligt och viktigt att få ta del av vad som händer därhemma. De där små sakerna, vädret, översvämning i ån, vad som händer och sker med och mellan människor. Tar man inte del av det tror jag att man får mycket svårare när man återvänder efter en lång bortavaro. Det där man är blir vardag, som just nu för mig, mango i överflöd och myggor, och det som är långt borta blir spännande, som t ex att det är -22 i norrbotten, att våren kommer med stormsteg i Halmstad, att mina favorithundar leker maktspel, att moster har gäster och att det pågår nya pärlexperiment i Pärlmuddens liv...

Inatt regnade det här. Ordentligt! Behövdes, trädens löv började slokna och dammet lägger sig tjockare och tjockare över allting. Hoppas på ytterligare blomsterfägring nu. Runt hörnet där vi bor blommar en massa lavendel och bougavillan är galen överallt man åker.

Politiskt har jag fortfarande inte blivit klokare. Det verkar som att det lugnat sig överallt nu men än är det lite oklarheter efter valet... Får se hur det går. Husan som bor i ett av de våldsdrabbade områdena säger iallafall att det är lugnt nu och här där vi bor märker vi inget alls, förutom att det fortfarande är lite fler beväpnade, uniformerade män som vandrar omkring överallt. Antar att man borde känna sig trygg av att se dom, men jag tycker det är ruskigt! K-pistar borde inte överhuvudtaget behövas, och dom borde definitivt inte förekomma där "vanligt folk" dagligsags befinner sig. Nu... vill jag sticka... En mössa alltså, inte bort någonstans.

Inga kommentarer: