tisdag 4 mars 2008

Jobbar på

med att hitta jobb medan jag kämpar med tekniken och roar mig med stickningar.... Min sjal är nu klar och ligger i tvättmaskinen. Stickade på en rullkant som avslutning, och det vet ju alla som stickat en trekantssjal hur lång tid det kan ta! Satt till kl halv tolv inatt. Men nu så! Bild kommer.... Ska göra klart den grå topen som legat ett tag och väskan i Dominostickning. Tror jag ska sticka in träpärlor i remmen, får se... Tips om bra stickteknik för en rem välkomnas! Funderar på mosstickning, verkar det vettigt?

Har hittat Kooperation utan gränser som visade sig ha ett Nairobikontor. Hoppas dom har några uppgifter jag kan få hugga i med stundtals. Speciellt information vore kul. Det är väldigt nyttigt att bli tvungen att skriva på engelska. Och det verkar som att jag kanske kan få komma tillbaks till skolan i Sudan! Håller tummen! Det var en väldigt lärorik och intressant vecka med härliga människor.

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Jag har precis gjort axelband till min stickade väska, gjorde mosstickning...
Bild kommer på bloggen när väskan är monterad. Väntar på att få hem min symaskin, som är utlånad, så jag kan sy ett foder.