tisdag 12 februari 2008

Krokodilfarm

Som sagt var... Besöket på krokodilfarmen var fantastiskt! Tog inga bilder på ormar, spindlar och blommor. Enbart krokodiler. Försökte på en bild på Big Daddy men han ville inte visa annat än ögonen. Han väger många hundra kg berättade guiden för oss och kom till farmen efter att ha dödat ett antal människor vid en flod. Nu lever han ett gott liv med varierande antal "fruar". Gubben är över hundra år men är fortfarande avelsduglig! Klart imponerande. Men han betraktas som så stor och farlig att de inte kan flytta honom från den pool han lever i nu. Fanns en skylt som sa ungefär "Nu har jag tröttnat på att äta kenyaner, var vänlig mata mig med turister". Vågade inte fråga om de följt uppmaningen...





En liten kelstund måste man ju bara ha. Det var fantastiskt att få hålla i det här lilla pyret. Man såg den tuffa blicken, klart gulgröna ögon med total skärpa. Men färgerna var fantastiska och huden mjukare än väntat. Hade gärna klappat några "tonåringar" också men det fick jag inte!?! Och ja... jag vet att jag varit lite för mycket i solen men det är ju så ljuvligt skönt och dagen efter blev det bilen hela dagen så nu börjar jag anta en något bättre nyans av rött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo då, bilderna kom fram.Helt underbart!!! Vilken miljö...Din lille vän var söt. Lite annat än att klappa hundar och katter!!!
Lycka till i Sudan :)
Försök ta det försiktigt i solen, ser ut att svida endel...
KAMAR från Gunbritt och hela gänget i Carlottenborg...Till er båda två.

Anonym sa...

Hej! Vad härligt det ser ut och vilka upplevelser. Kul att du och Göran får vara tillsammans. Synd bara att vi inte hann träffa er innan ni åkte.
Men det ska bli ett nöje att följa dina äventyr via bloggen.
kram från Ann-Sophie Thomas Maja och Caval.
Och tack för sjalen och sockorna helt underbara.

Agneta sa...

vilken känsla att få hålla en sådan krabat

Kram från mig

Monica sa...

Tack allihop!!!
Ja, Annsofie... det var jättetrist att vi inte fick träffas. Tror Thomas och Göran skulle ha en del att prata om! Roligt att ni tyckte om julklapparna. Har lite dåligt samvete för att din snälle make inte fick nåt men det ska jag nog kompensera nån gång.

Agneta; JA!!! Det var en jättehärlig upplevelse. Kommer aldrig att glömma hur det kändes att hålla i en livs levande krokodil. Och du... vilka fina bilder du har lagt ut! Dina sjalar blir bara ljuvligare och ljuvligare.