torsdag 21 februari 2008

Workshopen - bilder

får det inte riktigt att fungera själv... Johanna ska hjälpa mig men hon var tvungen att skjutsa iväg en kille så jag skriver så länge.... Bilder ska komma ikväll iallafall...
Vilket dom inte gjorde... men nu....
Glada skapare.... Nu har det verkligen lossnat och man börjar se möjligheter överallt. Matcha en duk med ett pannband, göra fyrkantiga väskor av klädda gamla kartonger, använda även avigsidan på tyget och vända på linjer osv...



Här har några fastnat vid min dator. Visade bilder från Sverige. Snö, att jag hade hundar och katter inomhus, liggande i soffa och säng, att vi hade blommor inne, att allt var belagt med asfalt, att vi har så vackra blomplanteringar ute var saker som vållade många förvånade utrop.

Barn är välkomna överallt och alla hjälps åt att ta hand om dom. Här ses också tydligt hur afrikanska kvinnor bär sina barn. Alltid, och överallt.
Kopiering i tyg av en väska blev helt plötsligt möjligt. Och den ordinarie läraren var förtjust över att få visa att han kunde sticka. Rundstickan och ett nystan Safran fick stanna kvar hos honom.
Detaljer i utställningen. Fick inget bord extra men kom på att jag kunde ta en pinne utifrån, hängde upp den i stickgarn från en bjälke i taket och vips hade vi ett ställe att visa alla olika väskor som hade skapats.
Försökte visa hur man kan lägga upp och visa olika detaljer, t ex vilka redskap som behövs för lapptäckssömnad. Gick inte så bra, det plockades hela tiden med det jag hade lagt fram men har iallafall introducerat ett sätt att visa... Hoppas någon plockade upp idén.

Skolgården, taget från skrädderiavdelningen. Ja, det är en höna som springer omkring. Helt normalt....








Inga kommentarer: