söndag 24 februari 2008

Lattare sagt an gjort att aterkomma....

nar ingenting gar som det ska! Flygresan i sig gick bra igar, men nar jag kom till flygplatsen anmalde jag mig till en kille som satt dar i det lilla skjulet. Fragade om allt var klart nu, joda det var det.... Satte mig ner utanfor med fyra andra fran samma organisation. Trots att vi var fyra personer och det var max tio vaskor att hantera dar lyckades min stora, grona vaska bli ombordlyft pa ett flygplan som gick till Juba i Sudan! Helt otroligt. Upptackte det nan timma senare, nar en kvinna ropade upp mig for bagagekontroll och ytterligare administration. Vid det laget hade mina kollegor redan akt, telefonen jag hade med mig fungerade inte i Sudan, sattelittelefonen var urladdad och som sagt var, bagaget dar solcellsladdaren lag var sparlost borta.... Gissa om undertecknad var arg!

Men jag kom iallafall ivag, pa ratt plan, Goran motte upp, vi akte hit hem. Tankte blogga och kolla mail men da var det minsann stromavbrott. Hade lite batteri i datorn i datorn men det rackte inte lange. Och laddkabeln, som jag iallafall inte kunnat anvanda, ligger i vaskan i Juba...

Det ar inget annat att gora an att skratta at elandet. Att det kan ga sa totalt fel alltihop!

Har massor av bilder i datorn som jag vill bjuda er pa, tills vidare kan ni som ar pa Facebook ga in pa Johanna V:s sida. Hon har lagt ut nagra dar. Sjalv kan jag nog inte gora sa mycket forran vaskan med laddkabeln ar tillbaks.

Stromavbrottet forresten... var inte atgardat forran vid tretiden i eftermiddags. Men nu fungerar det! Tills vidare...

Ha det bra tills vi hors igen!

Inga kommentarer: